Namnlös design (28).png

Health Check

— Ta pulsen på er BizTalk-miljö.

 
161.9M.png
 

BizTalk Server Health Check

Har ni prestandaproblem eller bara vill säkerställa att er BizTalk-konfiguration är optimal? Vårt BizTalk Incident Response Team är alltid redo att rycka ut! Vi har brottats med några av världens största och mest komplexa BizTalk-installationer, men även mindre plattformar behöver ofta lite extra kärlek för att prestera på topp över tid.

Varje Health Check är unik och utformas tillsammans med er för att säkerhetsställa att innehållet är anpassat efter era önskemål och behov. I Health Checken analyserar vi även hur ni jobbar med er integrationsplattform för att säkerställa att plattformen är stabil över tid.

 
DSCF0439.jpg
 

Hur går en Health Check till?

Vi genomför gärna Health Checken på plats hos er, detta är både trevligt och effektivt för båda parter. Health Checken inleds med ett kort möte där vi tillsammans diskuterar igenom nuläget och vilka förväntningar ni har på Health Checken. Efter detta inledande möte är det dags för oss att analysera era miljöer. Vi använder oss av analysverktyg som är framtagna av Microsoft och själva datainsamlingen har ingen negativ påverkan på er plattform.

Kundvärdet

När vi är klara med datainsamlingen analyserar vi er plattform på djupet. Vi sammanställer sedan en rapport till er där vi tydligt presenterar styrkor och svagheter i er uppsättning. Rapporten går vi sedan igenom med er så ni har möjlighet att ställa eventuella frågor, efter rapportpresentationen ska det var solklart vad som behöver åtgärdas. Ibland har kunden egen kompetens att utföra förbättringsåtgärderna, men har ni inte kompetensen själva så hjälper vi er gärna.

 
DSCF0458.jpg
 

1.

Förberedelser

Vi möts och utformar Health Checken

2.

Analys

Datainsamling

 

3.

Rapport

Sammanställning av insamlade data och aktivitetslista med förbättringsmöjligheter

4.

Presentation

Genomgång av rapporten med er

 

5.

Åtgärder

Överenskomna åtgärder genomförs